Együtt és önállóan
Hááát... nem is tudom, mit mondjak.
Együtt és önállóan
1969-ben újabb változások következtek be a Bee Gees életében: Vince Melouney kilépett az együttesből, és Robin Gibb önálló, szóló karrierbe kezdett. Hamarosan Colin Petersen is követte őket, így a Bee Gees tagjaként csupán Barry és Maurice maradt meg, Maurice az év végén szintén szóló karrierbe kezdett.
Március 19-én Robin hivatalosan is bejelentette, hogy kivált a Bee Geesből.
1969. február 22-én jelent meg az „Odessa” című albumuk (melyet még Robinnal rögzítettek 1968-ban), átütő sikert nem aratva.
Barry és Maurice a Bee Gees tagja maradt, azonban új lemez csak később jelent meg, csak elkezdték a „Cucumber Castle” lemez felvételeit augusztus 11-én.
A Polydor ezek után még megjelentett ebben az évben két válogatáslemezt is (The Best of Bee Gees”, „Rare, Precious and Beautiful, Vol 2),
1970-ben a „Rare, Precious and Beautiful, Vol 3„ album folytatta sort, ami az első időszakuk válogatáslemeze, új dalok nélkül.
Robert Stigwood szorgalmazta ugyan a Barry és Robin közötti ellentétek elsimítását, de eredménytelenül. Robin a megszokott úton haladt, és szólókarrierje is sikeres látszott (augusztus, október, stb.), míg Barry új irányzatokkal is próbálkozott.
1970-ben Maurice (The Loner) és Barry is ("I'll Kiss Your Memory") szóló albumot készített.
Bee Gees néven egy lemezük, a „Cucumber Castle” című album jelent meg, ami egy azonos című BBC-s Tv film zenéje volt (bemutatója 1970. január 6.), az egyetlen olyan album, ahol a Bee Gees neve alatt csak két Gibb fivér, Barry és Maurice szerepelt.
Úgy nézett ki, hogy a Bee Gees befejezte pályafutását, és a tagok ezentúl önállóan fognak szerepelni.
1970. augusztusában a három Bee Gees tag elhatározta, hogy újra közös albumot fognak megjelentetni. Eddig az időpontig Maurice és Robin rendszeresen együtt dolgoztak lemezeiken, a nagy ellentét Barry és Robin között volt, melyet Robert Stigwood és kiadója próbált elsimítani. Különböző praktikákkal a két testvér között sikerült időleges békét teremteni. A Bee Gees októberben pedig elkezdte stúdióban rögzíteni testvéreivel a „2 Years One” lemezt. 1971. február 12-én már újra együtt léptek fel New York városában.
1971 a Bee Gees visszatérésének az éve, három lemezt adtak ki: „2 Years on” (május 10-én jelent meg), „Melody / Swalk / Mercredi Apres-MIDI” filmzenét ([[június 10].-én jelent meg), és a „Trafalgar” című albumukat. Utóbbi első száma, a "How can you mend a broken heart" már kislemezként is az USA Billboard listájának első helyére ugrott.
Az 1972-es évet a Robert Stigwooddal való utolsó munka jellemzi. (To Whom It May Concern című albumuk) Mivel a szerződés megszűnt közöttük, így az utolsó olyan lemezük is, melyet zeneileg Bill Sheperd rendezett. Ebben az évben felléptek Hong Kongban, Tokióban, Indonézia területén, és Los Angelesben).
1972 közepén a Bee Gees az USA-ba ment, és két albumot is rögzített, amik 1973-ban jelentek meg RSO címke alatt.
„Life in a tin can” az első olyan album, melynek önállóan a Bee Gees együttes volt a producere. (március 1-én jelent meg). Az együttes kísérletezése érhető tetten egy új stílus kialakítására, még mielőtt a disco korszaki karrierjük el nem kezdődött.
1973. március 5-én a lemez zeneanyagát koncerten New Yorkban, június 24-én a londoni Palladiumban, és szeptemberben pedig Tokióban mutatták be.
A második egy válogatáslemez volt. „Best of Bee Gees vol. 2” címen, az 1970-es évek legsikeresebb számaival (Alive, How can you mend a broken heart, I.O.I.O., Don't forget to remember)
Ebben az évben felvettek még egy nagylemez anyagát, a „A Kick in the Head is Worth Eight in the Pants” címmel. Augusztus 25-én a Billboard magazin közölte egy Bee Gees riportban, hogy az album nem fog megjelenni.
1974 a Bee Gees életében a további útkeresés időszaka, még mielőtt a disco-korszakban újra felragyogna csillaguk.
Egy angliai turnéval kezdődött az évük, majd megjelentetik a „Mr. Natural” című nagylemezüket. Az Atlantic kiadó vezetőinek sugallatára küldte Robert Stigwood a Bee Gees-t Arif Mardin producerhez és rendezőhöz, aki megpróbálta kiterjeszteni a zenei stílusukat. Arif a zeneszámok közé sok instrumentális elemet is beépített. A lemez igazán sikeres nem lett. A csapat dalai ekkor sem Angliában, sem Európában, sem az USA-ban nem szerepletek a slágerlistákon. A lemez csak Ausztráliában, Új Zélandon és Japánban volt kedvelt. 1974 nyarán szülőhelyükön, Man szigeten turnéztak, kis és még kisebb helyeken, augusztusban pedig Kanadában.
|